fredag 5 mars 2010

min lycko dag

som jocke uttryckte det idag när jag berättade om min dag. "det är din lycko dag idag alltså"

hur kommer det här sig då?
jo, jag började med att springa till bussen och missa den med typ 20-30 meter och då bestämma mig för att gå hem å ta cykeln till skolan för att komma i tid.
väl hemma så öppnade jag garaget och tog ut cykeln för att dra iväg men redan efter tio meter så kändes det som att bakhjulet hade ont om luft så jag fick bara vända om för att ta ut pumpen och pumpa upp däcket.
bara för att stressa iväg de 7kilometerna jag har till skolan dock kom jag ju i tid med lite tid till godo :)
fast å andra sidan så hade huvudet syrebrist och blicken svartnade och benen höll på att ge vika. men jag har ju inte svimmat än så varför börja nu. in i klassrummet och vila en stund.
kolla på mobilen, ja. den hade ju inte särskilt mycket batteri. smsa pappa och fråga om han kan ta cykel saken och hämta mig efter skolan för att det kändes på däcket som att det va punka.
men men. efter en hård dag i skolan så fick jag ju kört pappas bil hem med för att komma in i kaoset och känna att man behöver städa och inte ha orken till det alls.

men men längtar efter en JÄTTE bra dag imorgon med den mest underbara människa på jorden. hur det nu kommer vara är ett mysterium för än så länge så är det bara bestämt film och asian cooking men detta är det bestämt att det går att ändra in i det sista :P

det är bra att det ser mer eller mindre städat ut i rummet efter att man har tagit tvätten :P där efter så är det bara skolgrejer och skrivbordet kvar xD samt dammsugning och dammtorkning. man kanske även får sätta fram figurerna med så att det inte bara står två glass burkar och 4 tumstockar på hyllan :P det ser ju inte så städat å fint ut då :P

den bästa städmusiken är snuten i hollywood soundtracken ^^
http://www.youtube.com/watch?v=VSKysja2ss8
do you really whant my love - junior
(fast det är mycket bättre och klarare ljud på min mp3 fil)

frågan är väll vad mer man ska fördriva tiden med idag.
mamma va å handlade men kunde inte tänka sig att köpa hem pålägg så det är helt slut på pålägg till mackor (om man inte räknar den äckliga kallkon skinkan och äckliga stinkande osten)
aja, det löser sig väll så smånig om :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar