lördag 6 mars 2010

hej

idag är det lördag, whoohoo... nej, inget bra med denna lördagen.
har jag någonsin sagt att jag hatar vinterhalvåret? det finns bara några saker som är positiva. men med de positiva bitarna kommer lika negativa.
det finns snö ute, det är väldigt fin när den lägger sig på träd och mark. men då kommer det negativa att man oftast måste färdas i den jävla snön. det är blött och det är kallt.
med kylan så kommer det även en jävla massa förkylningar som leder till nedsatt emun försvar vilket i sin tur leder till jobbiga sjukdomar som bara är ivägen och tråkar med mer än en person. allt de gör är att förstöra.

jag som så sällan blir sjuk (mer än på lov och helger) har fått något jobbigt i halsen. det bränner i gom och övre halsen och jag har en konstig hosta. (nej, det är ingens fel)

ja, denna lördag man hade hoppats skulle bli så underbar har ju helt vänt. allt jag skulle kunna säga om det... men det skulle bara få mig att känna mig egoistisk. du fina underbara får krya på dig så får vi ha denna dagen en annan dag. jag skulle föreslå att skuta fram en vecka. och/eller träffas dagarna emellan och göra något.

nu bär det snart iväg till mormor en stund. det gick liksom inte att stoppa när allt annat blev inställt. (antar jag, men jag vet inte. fast det känns ju inte som att det skulle kunna bli av) jag kommer ha min mobil med mig för alla som skulle vilja nå mig eller bara underhålla mig lite :) och för övrigt så är jag fri att ta mig där ifrån om det kommer upp något :)

helt otroligt. men det hör väll till min vanliga tur. nu har jag fått en veckas lycka och glädje. då får vi se fall det kommer att komma två veckor av depression och sorg. fast jag skulle hoppas på fortsatt så som det är. jag vill inte mista något.

jag vill behålla den underbara skatt. den snygga och fantastiska person som förgyller min vardag.

nej, nu känns det som att jag är elak mot mig och andra för något oförutsägbart.
det kommer väl en tid. det är bara att vänta. jag börjar nu.
jag skulle göra vad som helst för att få vara med dig hoppas du vet det :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar