torsdag 25 februari 2010

ikväll

ikväll är det visst bara jag å sally.
(sally som min döda salamander)

ännu än gång slår mamma till...
normalt sätt när de planerar beställnings mat så blir det ingen asiatisk för syrran vill inte ha det. även om hon äter det och har ätit det för inte jätte länge sedan.

men när det kommer till fisk. jag har inte ätit fisk på många år. varför? för jag inte tycker om varken smak eller konsistens.
normalt sätt när mamma gör fisk så har hon förberätt så jag kan göra något själv eller gjort något åt mig. men idag har hon varken eller.

hon bara utan vidare planerade fisk, potatis och någon sås med rom. VAFAN!! ska jag äta POTATIS hade hon tänkt? jag gillar potatis men att bara äta potatis.

nej, tidigare nämnd företeelse med ett bråk.
mamma kommer hem pratar med syrran för då är hon tydligen ledsen.
mamma kommer in här skit sur och frågar vad JAG gjort mot henne för att hon ska bli så ledsen. jag berättar precis som det står i förra inlägget.

mammas slutsatts "ja, då är det väll så att hon känner att ni tillsammans gått emot henne" - mammas ord ganska ordagrant.

för man kan ju inte dra slutsatsen om hon (syrran) varit kapabel till att förhandla så skulle jag inte ringt pappa för att medla. vilket isf inte skulle blivit fallet till att hon bara blev surare.

så nu ska jag få all jävla skit för att vilja kunna vistas i huset utan att behöva höra det jobbiga ljudet från hennes bärbara dator och film.
vilket hon likväl kunnat gjort på sitt rum och använt antingen DVD'n hon snott av mamma å pappa eller varför inte PS2'an som hon köpt av mig!

allt är så jävla fucked up här. fan, de vill att jag inte ska sitta på mitt rum. men det finns inget där ute att fördriva tiden på.
och så fort jag försöker visa mig där ute blir det bara bråk som jag får skiten för.

nej, det är väll dags att försöka ta sig här ifrån snart. bara två års studier kvar... åtminstånde så kommer jag inte bo i det här jävla huset 5 dagar i veckan.

vad händer sen? jo, jobb på någon lokal tv station. jag gör vad fan som de behöver. jag är redan utbildad till allt förutom reporter.
samtidigt som man försöker attackera filmbolagen i Sverige och få ett jobb som betalar mer.

det låter som en plan. bara jag får komma ifrån min jävla mor och syster. och ibland far med. men det är ju tur att mamma nu inser att det inte är lönt att slåss för jag slår tillbaks.




vad kallas handen i poker om du har alla 4 damer och hjärter kung?

svar: pimps hand ;) eller som någon översatte det jätte konstigt till svenska horhus. vilket inte jag tycker är så passande...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar