lördag 3 april 2010

!jeH

detta är ett ganska så personligt inlägg. men jag skiter i vilket. jag är bara så trött.

så vi börjar med matilda och jonte och går vidare till joel.

så, till er jonte och matilda.
när ni bara bestämde er för att inte prata mer med mig och mer eller mindre säga upp er vänskap.
så som jag fattat det så såg det ut ifrån er synvinkel att jag ljugit och att jag behandlat er som andra hands vänner och vad det nu var mer.
tog ni hänsyn till hur det ifrån min synvinkel kunnat vara?
för som jag mins det så fick jag inte en chans att förklara något, inte försvara mig över huvudtaget. det bara va så att några av de bästa vänner kan tillägga några av de få, väldigt få vänner jag har/hade bara slutade prata med mig och började ignorera mig.

jag skiter i vilket just nu. men tycker bara inte om att bli anklagad över saker och bli dömd över dem utan att ens försvara mig.
så oavsätt ni bryr er eller inte så tänker jag skriva min synvinkel och försvara mig utifrån vad jag vet.
som jag mins det så tyckte ni att jag ljugit för att jag sagt att jag ljugit för att jag en dag sagt att jag inte orkade ha hand om orvar en dag och sedan gått iväg och träffat en tjej jag hade på G.
det är ju sant, från er synvinkel och om man inte vet allt så är det ju det som är exakt rätt. för det är exakt vad som hände. men visste ni då att jag inte alls orkade hålla i orvar pågrund av många faktorer som jag tagit upp tidigare, och att det samma dag blev bestämt att jag skulle träffa henne. det spelar ju ingen roll vem jag skulle träffa eller varför för oavsett så skulle det varit lättare och mindre ansträngande än att hålla orvar. ni som varit lite delaktiga skulle ju kunnat vara med lite oftare, men jag har ju accepterat att ni inte är där för att ni sagt att ni inte kan eller orkar. men ni träffar ju varandra iaf. så varför skulle det göra mig till en lögnare för att jag bestämmer mig för att träffa någon samma dag vilket sker via sms, vilket tar oss till en annan sak. att jag skulle ha suttit och bara smsat och inte brytt mig om något annat. vilket är nästan helt rätt. jag va koncentrerad på smsen för att det va en person jag tyckte mycket om och som gjorde mig glad. visst det gör väll vänner med. men jag tar upp en annan orsak senare. men att ni skulle känt er som extra vänner över detta och för att jag umgicks mycket med emme när jag va tillsammans med henne. bara för att jag umgicks med någon jag älskade eller tyckte mycket om så betyder inte det att de i min omgivning blir behandlade sämre eller annorlunda. men det går ju att tolka att ni hade velat vara i fokus hela tiden och inte låta någon annan se utåt utan att det skulle räknas som att ni va extra vänner. som ni sa så åt jag med emme och dem hela tiden förutom några gånger när de inte va på skolan. men av alla kompisar i klassen så valde jag att sitta och äta med de som jag trodde låg högst på min lista över kompisar toppad endast av två personer en jag känt i hela mitt liv och en jag känt väldigt länge och gått i samma klass i 4år.
det är ju inte så att ni va de ända som blev behandlade annorlunda för alla andra vänner på skolan drabbades ju av samma behandling men det ända de sa va "jag är glad för dig" de sa inte "jag är ledsen för att du behandlar mig annorlunda". oavsett så fanns det andra som sket i vilket, de har fått dela på den "kärlek" jag hade till er.

det är hela mitt försvar men bara för att jag inte känner mig klar för det så ska ni få en detalj till som bara jag vet. att bara jag vet är för att jag inte velat att någon annan skall veta.
eller jag har iaf försökt att hålla det för mig själv.
för alla som svarar nej på denna frågan har jag lyckats.
visste du att jag under 5-6månader gått dag ut och dag in deprimerad för att emme gjorde slut?
jag orkade inte med att folk skulle veta så jag satte hellre på en mask än att visa det.
vad har det med saken att göra? jo, ni förstår som jag sa innan så fanns det en anledning till som jag skulle ta upp senare och det va det att den person som fick ur mig ur den depressionen va just den person jag smsade med. istället för att gå hem och deppa så gick jag hem glad och lycklig. jag hade någon jag tyckte mycket om. hemma så fanns det bara en sak, även om den är den samma som med smsen så va det annorlunda.

sedan, kan du/ni säga helt ärligt att ni inte gjorde/gör samma sak?
när ni blev tillsammans i ettan så förändrades ni och sättet ni betedde er mot de runt om. de blev liksom mindre behandlade. eller man skulle kunna kalla det behandlade som extra vänner. ni har varandra hela tiden. och ni kan ju inte säga att inte jag varit där för er när ni behövt eller försökt hjälpa er.
jag menar, jag har gett så mycket till er, varit där för er när ni behövt.
fasten jag lovat så tänker jag nämna det. du (matilda) pratade ju med mig om idrotten och sa till mig att jag inte skulle säga till någon, inte ens jonte. inte fan har jag gjort det. men jag antar att det inte räknas bara det ni ser framför er.

det va ju inte så att jag brydde mig så mycket när jag kände mig lite utanför när ni började umgås och bli tajta med joel och carolina.

så jag sa ju att det skulle vara till joel med.
jo, jag fick aldrig veta din sida av det.
accepterade du bara det som jonte och matilda sa och därför slutade prata med mig och frysa ut mig något?
för det känns så surt att fler än de så att säga inte inblandade ska gå med. visst du är bättre vän med dem än med mig men ändå. gå på deras sida utan att ta min sida av det hela.

jag tänker inte ens ta upp carolina efter som att hon ändå hatade mig innan det för att hon en dag sett att jag hade ett kors upp och ner och kände sig förolämpad av det. samma där utan att ta min sida av det hela. jag har haft det innan och det är inte mer än en matte-geometrisk form som för olika personer betyder olika. för mig och min musik så är det en musikalisk symbol.
visst jag är en person som varit kristen protestant för att sedan ändra min åsikt och bli satanist innan tillslut bli ateist.
sedan har vi ju det faktum att efter att ha fryst ut mig och inte pratat med mig på länge så kommer du och sätter dig och pratar med mig en lektion för att det inte finns någon annan att prata med. detta bara för att du blivit sur på petra. vilket fick mig att sluta lita på dig. så det va ju ingen skillnad vad jag märkt efter nya händelser.


även om min åsikt inte skulle spela någon roll så har den som orkat läsa ända hit fått den. så synd bara att inte någon har. och ifall du har så ska du ha ett jätte beröm att du läst igenom all den skiten.

mer om liknande fast om annat i förra inlägget. god natt på er. förtär och slits i bitar samt sakta smältas i magen på en dinosaurie. så skulle man nog kunna beskriva denna läsning. lång och tråkig samt innehålls lös. inget intressant alls. samt inga mindre än två sådana.

4 kommentarer:

  1. Jag läste hela!

    Glöm inte att kärlek alltid kommer att bli det bästa som finns!

    SvaraRadera
  2. jo, det kommer den vara. men priset vi betalar. är det värt det. alla kan vi inte orka. det är inte bara smärtan efteråt utan smärtan av att sakna och att inte kunna träffa.

    om 6-7månader med glädje och lycka samt smärtan av saknaden ger 5-6månader av smärta och deppighet, så kanske det inte är värt det.

    nej, nu ska jag dra till mormor och äta mat och godis och fira att jesus dog.

    SvaraRadera
  3. "du (matilda) pratade ju med mig om idrotten och sa till mig att jag inte skulle säga till någon, inte ens jonte. inte fan har jag gjort det. men jag antar att det inte räknas bara det ni ser framför er."

    - Vad är det för skitsnack om jag får fråga? Pratade med Jonte om detta lååångt innan jag pratade med dig om det. Så det var inte som jag berättade för dig och inte ville att Jonathan skulle få veta. Du behöver ju inte ljuga för att andra ska tycka synd om dig.

    Jag förstår verkligen inte hur du kan komma och säga att vi bara ska acceptera att du ignorerar oss för flickvänner? Så VI blir helt utfrusna och bara blir struntade i?

    Och det här mellan mig och Jonathan är en helt annan sak, fattar inte ens varför du tar upp det? Det är/var ju inte alls samma sak. Vi har släppt/släpper in våra vänner även om det är jag och Jonathan. Vi har inte stängt ute alla andra och bara struntat i dem för att vi är tillsammans? Jag förstår verkligen inte var du får det ifrån. Bara skit snack. Alla andra har inte alls blivit behandlade som extra vänner så som vi blev av dig. Du frös ute oss, och allt som var i centrum var dina flickvänner. Att du säger att vi alltid ville vara i fokus är ju rena lögnen, inte alls har vi alltid velat vara i fokus, men är man vänner så vill man gärna vara med på en liten bit av ens tid. Men icke. Du frös ute oss och det var inte lite heller.

    Jag vill verkligen inte mobba någon genom att skriva det här. Men alltså, att du nämner namn och skriver som du gör, skulle jag nog vilja kalla mobbing. Har du ens frågat dessa inblandade personer om det är OK att du nämner deras namn i din blogg? Skulle nog inte tro det. Du har då inte frågat mig om det.

    Inte fan är det konstigt att man blir förbannad när du beter dig på det här viset!

    SvaraRadera
  4. jag har inte pratat skitsnack... jag tar det ifrån min synvinkel och ser på det som jag ser det. precis som ni när ni har eran smala...
    som jag fattade det så behövde du någon att prata med om idrotten och jag va där, jag pratade med dig och stöttade dig. du bad mig att inte säga något till jonte vilket jag inte gjorde häller även om jag pratade med honom i skype och spelade WC3...

    jag ignorerade inte någon... jag ägnade bara en tid ifrån er... men om det fick er att känna er mindre och illa behandlade varför sa ni inget...
    det ända jag fick av er va att det va skönt att jag inte åt med er för ni tyckte jag åt så slött...

    just nu tycker jag bara ni är jävligt trångsynta och lägger all jävla skit på mig... vad jag än gör så är det vist fel...

    att det skulle vara en annan sak? det är precis samma sak... men bara för att ni båda va på skolan och har samma vänner så är det en annan sak? förstår inte riktigt... det är precis samma sak... det va ett tag då det bara va varandra som gällde... visst alla andra va runt om och ni umgicks med andra med... men emme gick inte i våran klass och vågade inte riktigt lära känna folk så bra... jag ägnade tid på båda planen...

    det bara känns mer och mer som att ni tycker att världen kretsar runt er... bara för att jag umgicks med andra med så blev ni mindre behandlade och utfrysna?
    hmm, hur går det då med att jag blev mindre behandlad och lite utfryst när ni umgicks mer och mer med joel och carolina? eller det gäller inte samma, för det rör er?

    YES... det är ju jag som mobbar folk... för det är ju inte så att jag på annat sätt försökt att prata med er och reda ut saker och ting... men VAFAN håller ni på med? för inte fan pratar ni med mig... jag säger bara att det är så jävla dålig stil av er... jag har försökt prata. men ni skiter bara i det. så jag skrev här. hur skulle jag kunnat fråga om lov när ni inte äns pratar med mig? (exklusive det ni måste på ARL1202)

    vet du ens varför jag startade denna bloggen?
    (efter att jag hittat weebly menar jag då...)
    jo, det va för att skriva av mig det som är på insidan så det inte skulle byggas upp... skriva ut om vad jag känner och tycker... de folket som läser är vänner som jag hade hoppats på va folk som brydde om mig... och tills för typ några veckor sedan så fick jag reda på att det kanske va fler än ingen läsare för att anh hade länk på sin blogg...


    att lägga all skit på mig så där...
    tycker det är jävligt dålig stil...
    ni ser eran sida och det tyckte ni räckte för att dömma mig? usch och fy... jag trodde verkligen ni va mina vänner... men ni va väll inte ens det innan ni bestämde er för att på era grunder frysa ut och ignorera mig...
    jag frågade vad som va fel för att ni inte pratade och ignorerade mig... detta ändå samtidigt som jag smsade... hur kan jag ha märkt det om jag inte spenderade tid med er?
    men vad fick man då? jo, allt jag fick va ett mummel om att det inte va något... men ändå så går ni och är sura som as på mig... varför inte säga att det va något. kan vi prata om det sedan?
    nejdå.. ni bara skiter i det och blir sura på att jag försöker lösa det och skriva av mig det...
    sedan att bloggen är det ända som når fram till er är ju en annan sak...

    fattar inte att jag behandlat er som mina bästa vänner... när ni egentligen till och med är sämre än mina barndoms polare som inte säger till när saker händer och mobbar mig...

    ni förstår verkligen inte va?
    det är suveränt... här har man gått i 2,5år och trott man haft två suveräna vänner.. vet ni vad? jag skulle gladeligen lagt mitt liv för att rädda er... oavsett när. flickvän eller inte.

    kan tipsa er om att kolla fler sidor än bara er... jag har försökt prata med er. men det finns folk som har lyssnat. det har ju bara inte varit ni... jag har suttit hos martin ådal och pratat och mått dåligt för att ni slutat umgås med mig... så efter som ni inte pratar med mig... varför inte gå till honom och prata och fråga vad vi pratat om... säg att jag tyckte ni skulle gå dit...

    SvaraRadera