har du någonsin blivit ombedd att svara åt någon annan eller blir det lite då och då?
nästa gång de händer, dra till med något rejält. hitta på en galen historia och alla grunder och börja babbla.
som exempel. tänk er en dialekt som inte är helt ren svenska. tänk på personer ni stött på eller sätt på teve och härma dem.
för mitt exempel tänkte jag en sådan som i pizzaresturanger tar order via telefon, som inte talar så jätte bra svenska.
och med omställd röst svarar man i sin kompis telefon.
"hassans kebbab, vad vill du ha?"
inväntar reaktion och förbereder sig med massa svar på kommande kommentar.
lätt vore det om man fick något i stil med namn på kompisen.
enkelt svar, jag kopte number av (liten söt flicka eller något om en grabb/kille) samt någon tidslinge.
nu är det åter igen bara å invänta reaktion och ha svar på det mesta. om inget annat kan man ju dra kortet om att vara förvirrad och staka sig medan man svarar.
ganska cheesy och folk kommer se igenom det, men man kan ju hoppas på att de lägger på ;) fungerar ju även på dolda nummer.
men framför allt kom ihåg att själva ha roligt men hålla masken under samtalet, lycka till med att hitta på egna och att jävlas med folk.
tisdag 31 augusti 2010
fredag 30 juli 2010
Youtube
nu har youtube varit framme med sina "fantastiska" "förbättringar" igen.
jag tycker precis som förra gången att ett automatiskt tillslaget system där den byter film direkt är idiotiskt kasst. man får ingen chans att kommentera på de videos man prenumererar på.
jag vill även ha tillbaks den gamla designen för jag tyckte den va snyggare.
jag tycker precis som förra gången att ett automatiskt tillslaget system där den byter film direkt är idiotiskt kasst. man får ingen chans att kommentera på de videos man prenumererar på.
jag vill även ha tillbaks den gamla designen för jag tyckte den va snyggare.
måndag 19 juli 2010
personer
alla har vi lika rätt till att bli behandlade för vem vi är och inte för hur vi iförväg döms.
personer bör behandlas som ett poäng system, där om man är snäll och trevlig får pluss poäng och motsvarande om man beter sig som ett kräk.
det är väl mer eller mindre så folk behandlar varandra och värderar. där emot så glömmer de en viktig sak. att alla ska få börja på noll och bygga upp ett förtroende.
man ska inte dömas annorlunda för att man till hör en folkgrupp som är på ett sätt.
om man är kristen så betyder inte det att alla kristna är lika dana och får -10/+10 poäng. om man är ifrån ett annat land eller hur man klär sig.
man skriver och ser bra ut för att det man säger är sådant bra och självklart.
så varför så är man inte så bra som man själv skriver om.
jag är definitivt inte någon bra person. jag försöker behandla alla lika och vara snäll och trevlig mot alla. men ändå så är jag tillbaka dragen och är elak mot folk utan att själv tänka på det eller att mena det så.
men att säga att man inte menade det så, är ju bokens äldsta ursäkt. alla gör saker men vad man inte kan räkna med är hur folk ska uppfatta en och därefter ta det.
även om det är vem jag är så är det inte värt många poäng.
jag vill att alla ska kunna vara den dem är och trivas i omgivningen. men man kan inte begära att alla ska kunna vara exakt vem de vill och bete sig som skit. det finns ju andra människor i omgivningarna som man måste acceptera och inte trampa på.
allt kanske låter bättre i huvudet innan man sagt det. allt låter inte bättre i ord.
inspiration till att skriva en text. dia psalma - som man är
http://www.youtube.com/watch?v=EIRLMl6zs8E&feature=related
personer bör behandlas som ett poäng system, där om man är snäll och trevlig får pluss poäng och motsvarande om man beter sig som ett kräk.
det är väl mer eller mindre så folk behandlar varandra och värderar. där emot så glömmer de en viktig sak. att alla ska få börja på noll och bygga upp ett förtroende.
man ska inte dömas annorlunda för att man till hör en folkgrupp som är på ett sätt.
om man är kristen så betyder inte det att alla kristna är lika dana och får -10/+10 poäng. om man är ifrån ett annat land eller hur man klär sig.
man skriver och ser bra ut för att det man säger är sådant bra och självklart.
så varför så är man inte så bra som man själv skriver om.
jag är definitivt inte någon bra person. jag försöker behandla alla lika och vara snäll och trevlig mot alla. men ändå så är jag tillbaka dragen och är elak mot folk utan att själv tänka på det eller att mena det så.
men att säga att man inte menade det så, är ju bokens äldsta ursäkt. alla gör saker men vad man inte kan räkna med är hur folk ska uppfatta en och därefter ta det.
även om det är vem jag är så är det inte värt många poäng.
jag vill att alla ska kunna vara den dem är och trivas i omgivningen. men man kan inte begära att alla ska kunna vara exakt vem de vill och bete sig som skit. det finns ju andra människor i omgivningarna som man måste acceptera och inte trampa på.
allt kanske låter bättre i huvudet innan man sagt det. allt låter inte bättre i ord.
inspiration till att skriva en text. dia psalma - som man är
http://www.youtube.com/watch?v=EIRLMl6zs8E&feature=related
lördag 3 juli 2010
trött på det.
det är tröttsamt att hela jävla tiden bli andrahands behandlad. alltid syrran i förstahand.
jag ber om att vi ska göra om på mitt rum för över ett år sedan och får svaret, "efter vi fixat i ordning på vinden" jag frågar när de ska göras och de svarar med efter de är klara på sitt rum och med lite annat.
nästan ett år går och vems rum är de de fixar... jo syrrans.
onsdagen den sista juni, så kommer våra garderobsdörrar hem. de har flera gånger sagt att vi ska säga till när vi vill fixa på våra rum med de sista nu.
så onsdagen när bara jag å pappa ska vara hemma så tar vi hand om dörrarna och jag frågar om vi dagen efter kan fixa in dem på mitt rum, efter som vi ändå bara ska vara vi hemma.
men då får man ju självklart ett svar som ja, det skulle vi kunna göra... men vi fixar på hennes rum först.
vad är det för jävla svar... inte va det hon som visade framfötterna och tog fram tid att arbeta på, nej det va jag...
så är det... det gäller inte bara det jag tagit upp med rummen... utan även annat.
jag ber om att vi ska göra om på mitt rum för över ett år sedan och får svaret, "efter vi fixat i ordning på vinden" jag frågar när de ska göras och de svarar med efter de är klara på sitt rum och med lite annat.
nästan ett år går och vems rum är de de fixar... jo syrrans.
onsdagen den sista juni, så kommer våra garderobsdörrar hem. de har flera gånger sagt att vi ska säga till när vi vill fixa på våra rum med de sista nu.
så onsdagen när bara jag å pappa ska vara hemma så tar vi hand om dörrarna och jag frågar om vi dagen efter kan fixa in dem på mitt rum, efter som vi ändå bara ska vara vi hemma.
men då får man ju självklart ett svar som ja, det skulle vi kunna göra... men vi fixar på hennes rum först.
vad är det för jävla svar... inte va det hon som visade framfötterna och tog fram tid att arbeta på, nej det va jag...
så är det... det gäller inte bara det jag tagit upp med rummen... utan även annat.
lördag 19 juni 2010
stupid
iv fallen for you ones more. and some how i think iv messed things up for a second time. now i feel ignored, your not awnsering. so now im sitting home alone tourtured in my own mind, wondering why.
your the kind of person that make me happy just being you and be there, even if your not with me then on the other side of internet or the sms-line.
Annihilator - The One
http://www.youtube.com/watch?v=VnlZUPJvU6A&feature=related
somehow i feel like i messed up, maby cus im me and do the things i do. or in another way.
even if i know your not going to read this i write, i write it any way.
your the kind of person that make me happy just being you and be there, even if your not with me then on the other side of internet or the sms-line.
Annihilator - The One
http://www.youtube.com/watch?v=VnlZUPJvU6A&feature=related
somehow i feel like i messed up, maby cus im me and do the things i do. or in another way.
even if i know your not going to read this i write, i write it any way.
buhu, blää
det finns många bra personer som när man ger dem komplimanger om hur de ser ut, går in i sin skyddsbubbla där de förnekar.
det finns många som betvivlar hur de ser ut. men hur kan man beskylla dem, om en person får höra utav inte bara en utan flera, vad fet du är, du är tjock, du är spinkig, din pinne, eller mer rakt på sak, du är ful, du är äcklig. det hjälper inte hur mycket man ignorerar dem igenom åren, lite kommer alltid att fastna.
utöver att det finns många som faktiskt har det så här så finns det många som inte vet att det finns, eller ens vet det om de vänner de har, för de döljer det för dem.
jag vet, för jag pratar inte bara utifrån observation.
tänk er att känna sig bortglömd och oönskad. sen när ni tänkt en stund på det kan ni ju tänka att det inte bara har varit så. det händer och har hänt hur länge som. det är ett fenomen som inte bara en generation har utan alla generationer har gemensamt. det kanske sker små förändringar i hur det går till, vissa generationer (de nyare) får nya sätt nu med Internet och telefoner.
jag har inte bara blivit kallad tjock och knubbig, utan även ful och äcklig (utseendemässigt). det är små ord som oavsett de är riktade för att skada eller inte sätter sig djupt. personer som säger att de förstår hur utsatta folk känner sig, de vet inte vad de pratar om, de kommer inte förstå, inte helt men man måste ju börja någonstans.
även om det är jobbigt att känna sig otrygg i sig själv, så är det än värre att känna sig ignorerad och osynlig. att ingen tycker om en och att man är helt själv, folk som kan hålla sig fast vid de få vänner de får tag på oavsett hur de beter sig för att de har så svårt och inte vågar hitta andra. även om dessa vänner kanske är sådana så lätt påpekar fel och sårar en som tidigare nämnt, de kanske smått ignorerar en de med. men känslan av att kunna betrygga sig i att man har några vänner är bättre än den att känna sig osynlig och ignorerad.
allt detta kan göra det svårt att hitta någon speciell att ha en relation med. man kanske känner någon som man tycker mycket om men man kommer aldrig våga säga det för att man är rädd för vad som ska hända.
man kanske tror att om man säger vad man tycker, att denna person är den finaste man vet, både i vem den är och hur de ser ut. att vara rädd för att bli ignorerad av den personen är värre än något annat som kan eller har hänt en, allt kanske på grund av att man en gång blivit behandlad som skit.
jag säger inte att allt hänt mig utan att det händer. det är inget som syns på utsidan, utan det är något som döljer sig under ytan hos kanske fler än du tror.
Annihilator-Clare
http://www.youtube.com/watch?v=MIbXtt6Q7Vc&NR=1
det finns många som betvivlar hur de ser ut. men hur kan man beskylla dem, om en person får höra utav inte bara en utan flera, vad fet du är, du är tjock, du är spinkig, din pinne, eller mer rakt på sak, du är ful, du är äcklig. det hjälper inte hur mycket man ignorerar dem igenom åren, lite kommer alltid att fastna.
utöver att det finns många som faktiskt har det så här så finns det många som inte vet att det finns, eller ens vet det om de vänner de har, för de döljer det för dem.
jag vet, för jag pratar inte bara utifrån observation.
tänk er att känna sig bortglömd och oönskad. sen när ni tänkt en stund på det kan ni ju tänka att det inte bara har varit så. det händer och har hänt hur länge som. det är ett fenomen som inte bara en generation har utan alla generationer har gemensamt. det kanske sker små förändringar i hur det går till, vissa generationer (de nyare) får nya sätt nu med Internet och telefoner.
jag har inte bara blivit kallad tjock och knubbig, utan även ful och äcklig (utseendemässigt). det är små ord som oavsett de är riktade för att skada eller inte sätter sig djupt. personer som säger att de förstår hur utsatta folk känner sig, de vet inte vad de pratar om, de kommer inte förstå, inte helt men man måste ju börja någonstans.
även om det är jobbigt att känna sig otrygg i sig själv, så är det än värre att känna sig ignorerad och osynlig. att ingen tycker om en och att man är helt själv, folk som kan hålla sig fast vid de få vänner de får tag på oavsett hur de beter sig för att de har så svårt och inte vågar hitta andra. även om dessa vänner kanske är sådana så lätt påpekar fel och sårar en som tidigare nämnt, de kanske smått ignorerar en de med. men känslan av att kunna betrygga sig i att man har några vänner är bättre än den att känna sig osynlig och ignorerad.
allt detta kan göra det svårt att hitta någon speciell att ha en relation med. man kanske känner någon som man tycker mycket om men man kommer aldrig våga säga det för att man är rädd för vad som ska hända.
man kanske tror att om man säger vad man tycker, att denna person är den finaste man vet, både i vem den är och hur de ser ut. att vara rädd för att bli ignorerad av den personen är värre än något annat som kan eller har hänt en, allt kanske på grund av att man en gång blivit behandlad som skit.
jag säger inte att allt hänt mig utan att det händer. det är inget som syns på utsidan, utan det är något som döljer sig under ytan hos kanske fler än du tror.
Annihilator-Clare
http://www.youtube.com/watch?v=MIbXtt6Q7Vc&NR=1
måndag 31 maj 2010
haj
there is a teardropp in my eye. the only thing about my life that made me happy is about to come to an end. all the good and nice people iv meet during the last three years.
if only i cud see if my future continiues on a good line or if it goes down a slipery path. there isent many things in my life that actualy made sence, and all of them happend the past time.
is there a path to take? might i be able to get to my place?
i want to get to be a direktor. but tog get there i need to take the road of studying and finaly start at the botom maby behind or infront of the camera.
well its almost time to take the boring buss to schol and get started with retrewing some tips on fotografy. i know that my grade is only for my knowlage about it and not my crapy photos.
so thank you Magnus for a good education
if only i cud see if my future continiues on a good line or if it goes down a slipery path. there isent many things in my life that actualy made sence, and all of them happend the past time.
is there a path to take? might i be able to get to my place?
i want to get to be a direktor. but tog get there i need to take the road of studying and finaly start at the botom maby behind or infront of the camera.
well its almost time to take the boring buss to schol and get started with retrewing some tips on fotografy. i know that my grade is only for my knowlage about it and not my crapy photos.
so thank you Magnus for a good education
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)
